Het café

Helfrich naar Limburg!?!?

lezArts_du_Soleil (09/30/06 om 16:28:06):

In dagbldad de Limburger stond vandaag het bericht dat Helfrich zich wil vestigen in Limburg en wel oirsbeek. Naar het schijnt is de gemeente Schinnen er nog niet over uit vanwege parkeerproblemen omtrent proeverijen. Dus waarschijnlijk zoun er alleen maar gedistilleerd mogen worden. Alsof er touringcars met proevers zouden komen. Maar dit zou positief nieuws zijn voor de Limburgse absintdrinker

 

Helfrich (10/03/06 om 01:07:25):

Hoe heeft de pers er in vredesnaam lucht van gekregen? Ik weet het niet. "Het bedrijf is Nederlands grootste producent van absint". En dat allemaal met m'n zuurverdiende spaarcenten. Mag er wezen toch?

Toen ik vanmorgen juist uit Pontarlier was vertrokken loeide mijn mobiel (ringtone: eerste deel van Mahler 3). Iemand uit Oirsbeek bood me een ruime parkeergelegenheid aan. Gastvrij zijn ze er zeker.

 

Helfrich (10/09/06 om 10:32:53):

De Limburgse pers heeft er vorige week nogmaals aandacht aan besteed, nadat ze me hadden gesproken. Ik heb het niet gelezen; geen idee wat de strekking is. Wie het weet mag het zeggen.

 

lezArts_du_Soleil (10/09/06 om 12:55:09):

Ik zal het artikel inscannen en doormailen. Stond afgelopen zaterdag in de krant. Ik vond het een goed stuk. ook werd er gerefereerd aan Els la Vera, het Elske.
Je zult het wel zien.
Tchao

 

Helfrich (10/09/06 om 14:39:48):

Heel graag. Ik ben benieuwd.

Met dat Elske kwam ik zelf op de proppen. Die streekborrel is bij mijn weten van oudsher het enige echte distillaat uit Nederland op basis van alsem en anijs. Voor een absintstoker een mooie traditie om aansluiting bij te zoeken. Over Elske is voorlopig het laatste woord niet gezegd...

 

F@TM@N (10/09/06 om 17:23:22):

Net op google op Elske gezocht

 http://www.genhout.nl/Nieuws6947.htm

Leuk om een keer te gaan kijken en eventueel te combineren met een bezoek aan de Koninklijke Helfrich alhoewel Beek meer naar Maastricht toe ligt

Best een leuk volk die Limburgers , het is jammer dat ze zo raar praten ......dat dan weer wel.

 

Helfrich (10/09/06 om 19:36:42):

F@TM@N schreef:

Koninklijke Helfrich

Auw!

 

F@TM@N (10/09/06 om 20:32:02):

Helfrich schreef:


Auw!



ik vind het wel wat hebben dat Trix na de derde dinsdag in september zegt.... Nu even  niet .... ik laat eerst een Koninklijke Helfrich  naar binnen glijden ....daar word ik warm van...

Of als Prins Pils in de prive bekend dat TWEE kinderen eigelijk genoeg zijn ..... maar de Koninklijke Helfrich zowel op Maxima als op Prins Pils een weldadig rustgevend effect veroorzaken .... wat de Prinselijke sidderaal niet ongemoeid laat ... en Maxima`s oester welwillend op een kier zet.....

 

lezArts_du_Soleil (10/09/06 om 20:50:18):

F@TM@N schreef:

Net op google op Elske gezocht

 http://www.genhout.nl/Nieuws6947.htm

Leuk om een keer te gaan kijken en eventueel te combineren met een bezoek aan de Koninklijke Helfrich alhoewel Beek meer naar Maastricht toe ligt

Best een leuk volk die Limburgers , het is jammer dat ze zo raar praten ......dat dan weer wel.



Luister eens f@tm@n, Het is wel een volk dat onderscheid kan maken tussen de Nederlandse taal en hun eigen streektaal/ dialect. Dit kun je van 95% van Nederland niet zeggen!

Adieju wah!

 

F@TM@N (10/09/06 om 21:18:55):

Adieju wah!


Wiekser..... ;D ;D ;D ;D ;D

 

Helfrich (10/10/06 om 00:51:25):

Overigens heb ik niet gezegd dat Elske meer thujon zou bevatten dan absint. Wel iets van de strekking dat als je van absint gek zou worden, dat dat dan zeker ook op zou gaan voor Elske. Bovendien heb ik niet gezegd dat je van Elske raar gaat praten.

 

Helfrich (10/11/06 om 00:00:57):

 

Kroeze (10/11/06 om 11:47:39):

Ik lees dat de Hefrisch absinthe weer gebrouwen gaat worden.

;D

 

Kroeze (10/11/06 om 12:01:12):

Nu Helfrich dranken, als grootste absint producent, vanuit Limburg het Westen wil bestoken met anijs bommen, zal ik als waar geaarde Randstedeling daar iets tegenover moeten stellen. Binnenkort , ongeveer een maand, komt er uit Dordrecht een nieuwe absint. Voor wie dat wil is er een proefflesje te bekomen. Dit kan in de slijterij in Dordrecht opgehaald worden. Ook is het mogelijk om naam en adres te sturen of mailen. Het flesje wordt dan toegestuurd . Er wordt dan wel een vergoeding voor de porto gevraagd.

 

sixela (10/11/06 om 14:26:14):

De Limburger heeft klaarblijkelijk geen groen (of wit) boekje bij de hand. Absint, absinthe, absynthe...anything goes!

 

Helfrich (10/11/06 om 15:51:58):

Maar "absinth" staat er dan weer niet. Dat is wellicht meer iets voor de Randstad...

 

lezArts_du_Soleil (10/11/06 om 16:31:36):

Dat de Limburger het soms heeft over absinthe heeft waarschijnlijk te maken met de Franse invloed die in Limburg nog steeds aanwezig is.
Denk aan
een ferchette= vork
merci hioor je in Limburg ook nog zeer regelmatig.
Wat verwacht je anders van een  bourgondier?

A la prochaine!

 

Helfrich (10/11/06 om 19:37:59):

Dan vind ik dat mijn (Limburgse) vriendin beter Frans zou moeten spreken dan ze nu doet.

 

lezArts_du_Soleil (10/11/06 om 23:50:12):

Il faut que tu donnes des course francais. J'ai compris que t 'es moite francais. Mais la prononciation de ta copine ca  doit etre pas mal du tout. Les limbourgeoises ont une langue formidable, je peux le savoir, j' ai eu quelquesunes.

Si j' ai fait moins que 5 fautes, je suis content.

Tchao

 

Helfrich (10/12/06 om 00:59:43):

Pourtant je ne suis pas francophone et ma nana a l'accent plutôt teuton...

 

sixela (10/12/06 om 09:23:22):

lezArts_du_Soleil schreef:

Il faut que tu donnes des course francais. J'ai compris que t 'es moite francais. Mais la prononciation de ta copine ca  doit etre pas mal du tout. Les limbourgeoises ont une langue formidable, je peux le savoir, j' ai eu quelquesunes.

Si j' ai fait moins que 5 fautes, je suis content.

Tchao



Pas de chance, il y en a bien plus.

Sans compter le fait que "avoir eu quelques langues de Limgourgeoises" me fait plutôt penser à Hannibal Lecter qu'à autre chose.

Par contre, Helfrich s'exprime bien en français (avec une cédille).

 

F@TM@N (10/16/06 om 18:17:38):

Pas de chance, il y en a bien plus.  

Sans compter le fait que "avoir eu quelques langues de Limgourgeoises" me fait plutôt penser à Hannibal Lecter qu'à autre chose.

Par contre, Helfrich s'exprime bien en français (avec une cédille).


En nu in het Nederlands graag......

 

petervr (10/16/06 om 22:13:18):

Certamente o Sr. Dijkstra, interessante fará um bocado pequeno a funcionar com todo o que francês. Se nós começarmos esta maneira formos naturalmente extremidade que falta...

 

Helfrich (10/16/06 om 22:39:27):

Geh, Peterl, was denn? Mach' doch keine Faxen!

 

sixela (10/16/06 om 23:44:43):

Feh - straks begint er nog iemand in Quenya.

 

anrepta (10/17/06 om 19:08:33):

Of erger nog: in het klingon  ;D

 

sixela (10/17/06 om 22:30:43):

Tja - gutturale geluiden met een grammatica die op geen bal trekt - net Amerikaans Engels ;).

Niets te maken met Quenya (of zelfs Sindarin).

 

Helfrich (10/17/06 om 23:13:24):

In deze thread dient natuurlijk gewoon Limburgs gekald te worden. Maar ja, wie durft dat aan?

 

lezArts_du_Soleil (10/18/06 om 10:04:48):

Mer veur wem is dat weggelag? Ich geleuf neet det er zoe veul Limburgers op ut forum rondjwandelen.
Doabie kump ook nog ins dat Limburgs sjrieve en kalle twiee versjillende dinge zunt.

Wat waal zou kinne is det er een nuujt onderwerp in ut forum zou kinne worde aangemakt zo wie ut 'Limburgs cafe'.
Dan moog geer sjrieve euver ut drinke en geneete van absint, ut Elske  en het zoepe van Alfa, Brand, Gulpener, Lindeboom, Hertog Jan, Ridder en Wieckse Witte.

Noe kump de gemeinte Sjinne waal errrug good veur de daag durg mit twieje top producten wie Alfa en Helfrich Absinst binne de gemeintegrens te hubben.
Ich vroag mich aaf of zie dat zelluf waal realiseren.
Ich geleuf va neet. Angers houwe ze neet zoeveul gewauweld euver parkeerproblemen. trouwens ich hub ut gezeen, plek zat doa. Soaves as de angere winkel, bloemist, toe is dan kinne d'r waal 15 auto's parkeren.

Veer goan d'r va oet dat ut allemoal waal good kump.

Hoie wah!

D'r Andre

 

Helfrich (12/25/06 om 13:19:36):

Ik ben trouwens helemaal vergeten ze persoonlijk hiermee te feliciteren:
http://www.snm.nl/page.php?extraItemID=2306
http://www.laathetdonkerdonker.nl/nieuws/nws_170.aspx

 

lezArts_du_Soleil (12/25/06 om 14:11:28):

Geen verlichte geest in Schinnen. Wel een zeer niet fraaie reclamezuil. 1 voordeel afslag Schinnen zie je niet over het hoofd. Toch zijn er andere en betere manieren om je gemeente op de kaart te zetten, of niet soms?

een vergunning krijgen is dus niet zo moeilijk .Wat zou die vergunning gekost hebben?
Een kerstpakketje Absint richting gemeentebestuur?

 

Het café